Långt inlägg!

Är ganska trött så jag tänkte gå och lägga mig snart! Tänkte bara skriva ett kort litet inlägg innan jag går och nannar så att ni inte blir allför ledsna haha.

Igår hade vi vår sista tenta (for now). Vi hade ju anatomi förra veckan på torsdagen&fredagen, så det har verkligen varit tufft.. Direkt efter att anatomin var över så var vi tvungna att sätta igång med kemin.
Men kemiprovet gick väl ändå ganska bra. Det kunde ha gått bättre men det gick inte heller dåligt. Jag var ju förberedd så jag gjorde mitt allra bästa. Problemet med kemikursen är att ALLA prov är baserade på tidigare prov. Och vi har ju fått en hel del vänner här som är äldre än oss, så därför har vi fått en massa gamla provfrågor av dem. Vi borde dock ha lyssnat på dem lite mer.. Provet vi hade igår var nämligen till 70-80% likadant som de tidigare proven. När jag säger likadant så menar jag verkligen LIKADANT! Så kemikursen är egentligen bara löjlig här..

I Polen handlar ALLTING om ett genomsnitt. Vi har 2 kemitentor, och vi får ju ett visst antal % rätt på varje prov. Dessa %-talen avgör hur många rätt man behöver få på SLUTTENTAN. Så om man får jättedåliga resultat på de 2 första proven så måste man få vääääldigt bra resultat på sluttentan för att kunna bli godkänd i kursen. Ja jag tror att ni hänger med.
Så jag hoppas verkligen att jag får ett bra snitt på detta provet..

Vi fick förresten tillbaka anatomiresultaten igår också. Jag vägrade titta på resultaten innan vi skulle skriva kemiprovet för jag ville INTE bli psykad. För om man får ett bra resultat så blir man överlycklig och då blir man även lugnare under kemiprovet. Om man däremot skulle få ett jättedåligt resultat så mår man sämre och fuckar för sig själv på kemiprovet eftersom att man är så deprimerad.
Anyway. Jag vägrade se på mitt resultat INNAN kemiprovet. Men det lilla snoket NELLY gick in på internet och kollade upp mitt resultat ändå haha. När hon sa att jag hade klarat provet så var jag bara TVUNGEN att gå in och se mitt resultat. Jag ringde pappa och GRÄÄÄÄÄÄT så jävla mycket.
Jag fick 82% på praktiska delen och 65% på den teoretiska delen. Det ger ett snitt på 70% ungefär. Jag fick alltså "mycket mer" än vad man behövde få för att klara provet. Jag tror att "godkänd"-gränsen låg på 55% eller något. Är fortfarande jätteförvånad och superglad. Ni som är där hemma kan inte FATTA vad anatomi är. Ni fattar inte hur svårt (OCH ROLIGT) det är. Låt mig säga såhär. Om man inte klarar anatomi & histologi så får man inte gå vidare till andra året. Man måste alltså läsa om kursen under ett helt år. Inte nog med det, man måste dessutom betala 40 000 kr för att få läsa om kursen.
Så ni fattar vilken big deal det faktiskt är. Jag hoppas bara att jag klarar av kursen så att jag slipper gå om..
Jag har åtminstone fått en jävligt bra start på året. Nu får jag hålla tummarna och fortsätta kämpa så att det fortsätter gå bra för mig..

Idag har vi varit helt lediga från skolan. Det är någon polsk helg-dag så det är stängt typ ÖVERALLT?!
Så det har varit skitskönt, har verkligen slappat heeeeeeeela dagen. Jag hade ju lovat mig själv att ta igen runt 70 sidor av histologi som jag inte läst så noggrannt. Men nej, det orkade jag inte ta tag i idag.
Sour och Gulsah hade varit och köpt svart målarfärg igår, så idag hade de färgat möblerna i sina rum. Så vi har suttit och chillat i Sours rum i ett par timmar. Jag känner mig ganska drogad nu av färg-lukten men det gör inget hahah. 

Imorgon har jag egentligen en enda lektion kl 3 men nu är den också inställd så jag är helt ledig:D YEY LÅNGHELG!
Ska upp tidigt och åka in till Baltycka och handla mat och därefter ska jag läsa histologin som jag inte läste idag haha.

Okej det blev ett lååångt inlägg:D Såhär tråkiga inlägg ska jag inte skriva i fortsättningen, jag LOVAR!


Sour och hennes fina svarta nattduksbord:D


Här satt vi hela kvällen, myspys:).
Med Sour och Gulsah har jag alltid roligt, spelar ingen roll om rummet stinker av färg eller inte:D haha


Jag hjälpte Sour att måla ramen av spegeln! Nu passar den in i rummet jättebra!


Världens roligaste note på dörren in till vårt study-room hahaha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0