Ni måste ju hänga me littaaaa!

Uff jag har jättemycket att göra..
Jag har mitt första kemiprov på onsdag nästa vecka, och första anatomiprovet är två dagar senare (på fredagen). Och i båda kurserna har vi prov på ALLT som vi har gått genom hittills. Jag känner mig mer FUCKED i kemi än i anatomi, för i anatomi har jag åtminstone varit förberedd inför varje exercise, så jag har ju redan pluggat in allting en gång. Nu måste jag bara plugga in allt igen så att det verkligen SITTER! Och även så att jag förstår det till 100%.
I kemin är det en annan femma.. det är ganska mycket teori som jag inte fattar någonting om. Och all teori är utspridd i en massa olika dokument från lektioner & föreläsningar & labbar. Sen har vi ju dessutom ganska många räkneuppgifter på första provet. Jag förstår typ hälften av uppgifterna som vi fått ut, men resten är bara ett främmande språk för mig.

På vår skolas hemsida är allting sorterat i alla kurser osv. Under varje kurs finns all information och allt material från föreläsningar & lektioner osv. Det är därför man inte MÅSTE gå på föreläsningarna, utan man kan hitta föreläsnings-presentationen på internet istället. Men på lektionerna MÅSTE man dyka upp, för där kollar de närvaro (som är skitviktigt här).
I ALLA FALL. Imorgon ska jag spara ALLT som finns uppe i kemi så att jag har det på datorn, och sen ska jag bege mig till biblioteket där jag inte har tillgång till internet (så jag slipper bli distraherad av annat skit). Ska sitta där och plugga kemi fram till kl 19-20, och därefter komma hem och plugga anatomi:)
Så ser planerna ut för imorgon & torsdag, sen får vi se om det funkar för mig eller inte!


I lördags efter att vi kom hem från Medyk. Jag ser helt död ut men det var jag egentligen inte haha. Vi var där bara en halvtimme haha. Det var underbar musik (BARA reggaeton och rnb), men där var bara en massa polacker, och det var jääääättevarmt därinne, så vi stack hemåt istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0