6 oktober

Ah idag hade vi Anatomy Exercise. Fyfaaaaaaan vad jag hade roligt!!! Ville bara stanna där föralltid hahah nä skoja. Till idag skulle vi kunna benen i överkroppen (men inte hela överkroppen utan bara hela armen och axel-området). Så idag fick vi en massa ben framför oss (från riktiga människor alltså), och vi skulle försöka sätta ihop dem till en helhet och därefter frågade läraren en massa frågor. De flesta frågorna var till hela gruppen, så då räckte vi upp handen om vi kunde svaren. Jag kände mig så himla duktig och jag fattar fortfarande inte att jag verkligen kan de flesta namnen på alla delar av benen haha. Skitfett ju. Humerus, ulna, radius, scapula, clavicle, infraglenoid cavity osv osv. Ni vet inte vad namnen betyder och vad de står för, men ni vet vilka delar jag pratar om ifall jag hade visat er på kroppen. Det känns så himla coolt att verkligen kunna namnen.
Anyway, jag kände mig supersmart idag. Kunde jättemycket (men verkligen inte allt, så missförstå mig inte). Men jag gjorde bort mig totalt när läraren frågade "Ajnaz, tell me about the humerus". Och jag kom på typ 2 grejer att säga sen blev det stopp. Men efteråt när läraren började berätta om humerus så fick jag spel på mig själv.. för jag kunde ju i princip allt han berättade, men av någon skum anledning kom jag inte på något "bra" när han frågade mig. Sånt får INTE hända igen!



vilken härlig bild. haha skoja
det är jättekallt här så det får bli stövlar ganska ofta..


dagens chemistry lecture.
den skulle hålla på från 16.45 - 19.30 men vi slutade lite mer än 1 timme tidigare:) skönt!
det var mest en introduktion idag så han hade inte så mycket att säga liksom.


Pasta carbonara igår.. muuuuuuuuuuums


Kommentarer
Postat av: marina

ajnaz. jag kan faktiskt också de där delarna, haha det finns en application att ladda ner på iphonen så är det som ett test påtid, man får bilder och svarsalternativ så jag kan en hel del.. trapezius,serruca anterior lr va den nu hette haha.. / marina

2010-10-07 @ 18:02:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0