Veckan som gått!

FRÅN OCH MED i måndags började ösregnet och det har inte slutat förrän typ.. en halvtimme sen?
Så vi har suttit hemma typ varje dag förutom igår då vi tjejer stack ut och åt en lyxig middag (och dessutom billig eftersom att vi är i Polen haha).
Denna veckan är det orientation-week, och några av studenterna från de högre årskurserna har arrangerat en massa saker åt oss denna veckan (på eftermiddagarna). Tyvärr har vissa saker blivit inställda tack vare vädret.. En hel del studenter har varit ute och festat på egen hand ändå, men jag och tjejerna har faktiskt inte varit ute ännu. Men idag kl 5 är det planerat att vi ska spela brännboll och därefter bär det av en klubb/bar som heter Absinth! Kommer bli fett kul hoppas jag!

Veckan har sett ut ungefär såhär:
Vi har haft "skola" varje dag, men det är inte SKOLA egentligen.
I måndags träffades aaaaalla elever i en utav föreläsningssalarna på skolan där vi fick en massa information osv. Därefter blev vi indelade i ca. 12 grupper, och det är i dem grupperna som vi har polska denna veckan. Alla vi tjejer splittrades:( vi har blivit så himla vana vid varandra så det var lite irriterande i början haha.
Jag bor ju med Nelly (som jag förresten trivs skitbra med!!), och på våningen under oss bor Bahar & Pernilla. Jag kände ingen av dem sen tidigare, men Nelly kände Bahar sen innan så det var super!!
Anyway.. vi hade en träff i föreläsningssalen i måndags och därefter hade vi polska. Jag har hamnat i en superbra grupp eftersom att vi har polska väldigt tidigt på dagen! Och eftersom att ALLA elever ändå måste vara på "träffarna" på morgonen så är det skitbra för oss. För vi har träffarna på morgnarna och därefter har vi typ polska direkt! Så jag har slutat runt 12 nu varje dag :). Vissa grupper har polska senare på dagen så det är lite tråkigt.. Stackars Nelly är på polska just nu och hon slutar kvart över tror jag haha.

Dagens planer är att vi ska vänta på Nelly och därefter sticka och handla lite kött på Lidl och köpa ett polskt sim-kort!
Därefter blir det som sagt brännboll om vi hinner. Annars hänger vi på efter lekarna istället!

Bilder kommer senare I PROMISE


Kommentarer
Postat av: Neda

ja har en fråga läser ni polska allmänt under läarutbildning eller engelska??? Tacksam om ja får ett svar, Tack på förhand

2010-09-29 @ 19:34:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0