Air or Pro? = PRO!

Maria  ([email protected]) om HJÄLP:
Jag håller på och letar efter en Mac inför läkarstudierna. Vad har du för Mac dator? Air eller Pro? Hur stort minne har din? Tror du att man behöver ett stort minne i och med plugget eller? kram

SVAR: Hej! Jag har köpt MacBook Pro, ÄLSKAR DEN! Köp inte Air. Till och med försäljarna rekommenderade MacBook Pro eftersom att den är snabbare & starkare. Och för just skolan så tycker jag inte att Air är en bra idé. Det kan bli jobbigt att läsa föreläsningar och arbeten osv från en sådan liten dator. Om du dock vill ha två datorer så är Air jättebra att ta med överallt, till biblioteket osv. Men om du vill köpa EN bra dator så rekommenderar jag Pro!
Min dator är på 320 GB vilket räcker mer än väl. Jag har överfört typ en miljon låtar och bilder + en massa serier och filmer från min förra dator haha, och jag har fortfarande gott om minne kvar. Du behöver inte "extra" stort minne pga skolan.
Jag rekommenderar dock ALLA att köpa något USB minne på minst 8GB. I Polen delar alla med sig av gamla arbeten, prov, föreläsningar osv. Och om man inte har ett USB minne så kan det bli lite jobbigt för den andra personen att sitta och skicka allt över MSN eller Skype. För att göra det lättare för båda så är det bäst att alltid ha ett USB minne :)

Kommentarer
Postat av: Kristina

hej Anjaz!

jag tänder börja i gdansk nästa år, men känner mig kluven på grund av den höga studieavgidften som ligger nära en miljon i skulder. Vad tror du att du kommer att betala tillbaka som studieskuld.

2011-08-18 @ 23:03:19
Postat av: Jummana T.

Men guud vad bra att någon frågade om mac...har precis börjat att leta efter en bra dator :)

MÅSTE berätta en sak Ajnaz!! Jag och min familj åkte ner till malmö över helgen för att besöka staden och träffa min kusin och hans fru. Det visade sig att, min kusins fru (Hedeel) känner din mamma (Soheila....vet inte om jag stavade namnet rätt)...Och hennes dotter ska börja andra året i läkarprogrammet i gdansk, hon har lockigt hår, hennes bror bor i växjö (kom på att du praktiserade där i växjö hos din bror)...Och jag tänkte: "det måste ju vara Ajnaz".



Världen är för liten! :P

2011-08-23 @ 10:59:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0