Böcker!

Jummana  ([email protected]) om Världen är verkligen liten!:
Heej igen :P KÄnner mig så hemsk som frågar så mycket. Men jag vet inte riktigt vem jag ska fråga...hehe. Men men, jag undrar bara: vart i Polen kan man köpa böckerna? Jag har gått in på hemsidorna som Univ. rekomenderade men böckerna är dyrare än det jag hittade i bokus.com. Finns det kanske bokhandlar i Polen som säljer böckerna billiga eller? 
Puss
SVAR: Nej så behöver du inte känna=) !
De första skoldagarna kommer det finnas försäljare från olika bokhandlare på skolbiblioteket, och de står och säljer alla sorters böcker, och de brukar ha flera kartonger med sig med många exemplar. Är man där i tid så får man garanterat sin bok=). Och det brukar aldrig vara fullproppat med folk. De flesta köper böcker hemma i Sverige, men skolan VET att inte alla gör det och därför kommer det finnas bokförsäljningar. Datum och plats får ni alltid veta i god tid. Antingen så finns informationen på bibliotekets entrédörr, eller så står det på studenthemmens anslagstavlor. Sen finns det dessutom äldre elever som säljer böcker, och dessa annonser finns också utsatta lite överallt, både på studenthemmen och på skolan.
Skolan har dessutom en bokhandel som finns på promenadavstånd från själva skolan. Där finns dock inte ALLA böcker, men de viktigaste finns. Ibland har de bara 2-3 stycken exemplar, och leveranserna kommer inte så ofta, så det kan ta ett tag innan man får sin bok. Men den finns i alla fall!
Var inte oroliga för böcker! =)
Ska fråga en killkompis angående internetbeställningar också, för jag vet att han beställde en bok från en polsk hemsida inför vår histologi-sluttenta, och han fick sin bok inom 2-3 dagar (precis som i Sverige). Så jag ska se ifall jag kan ta reda på hemsidan så att ni har den för säkerhetsskull !

Kommentarer
Postat av: Jummana

Ok tack så mkt för hjälpen :) Jag tror nog att jag köper böckerna där i sådanna fall. Och jag antar att böckerna från försäljarna är billigare än böckerna i sverige. Eller? Vad tror du?

2011-08-30 @ 14:25:14
Postat av: Ida

Var med i min tävling om ett hemmagjort ljus, perfekt att ha nu i höst!

http://idahtt.blogg.se/2011/august/tavling.html

2011-08-30 @ 14:41:01
URL: http://idahtt.blogg.se/
Postat av: Tarjeiella

Just passing by, tripped over your site really. Still, looks nice.

2012-06-18 @ 11:35:51
URL: http://tarjeiella.blogsmile.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0