Praktiken!

Jag veeet jag har inte skrivit på ett bra tag!
Jag har helt enkelt bara njutit av min sommar (trots att vädret sugit ganska rejält).
Har varit i Stockholm mellan 14-17 juli dessutom! Jag bodde hos Sour och hennes familj under de dagarna och vi hade det jäääättetrevligt! Vi gjorde inget "turistigt" eller så med tanke på att jag redan varit i Stockholm som turist förut haha. Så vi umgicks med hennes vänner och tog det lugnt för det mesta! Mycket mysigt :)
Just nu är jag i Växjö hos min bror! Jag började praktisera på Vårdcentralen i Alvesta den 25e juli, så jag kommer vara här i 3 veckor! :). Jag bor hos min bror under tiden, för han jobbar också i Alvesta under denna perioden. Och vi är i samma byggnad så det är väldigt praktiskt :)
Är inne på min 2a vecka nu, så det har gått fort. Har haft jättekul! Med tanke på att jag bara läst 1 år så har jag inga större kunskaper om sjukvård osv, men jag får ju vara med sjuksköterskorna/läkarna när de träffar sina patienter, så jag får ju fortfarande se och känna och lyssna på allt. Sålänge jag lär mig så är jag nöjd!
Imorgon ska jag vara på sjukgymnastiken så jag hoppas att det blir roligt!
Med tanke på att jag inte har några tider att passa så får jag egentligen "komma & gå" till Vårdcentralen som jag vill, jag kan ju ändå inte bidra till någon jättestor hjälp (om ni förstår hur jag menar), och jag får ju inte betalt, så mina handledare har inga särskilda bestämmelser för mig. De har helt enkelt lagt det i mina egna händer. Det är liksom upp till mig själv hur mycket jag vill praktisera och hur mycket jag vill "se & lyssna" på patienterna. Men med tanke på att min bror jobbar på våningen under mig så åker jag med honom till & från jobbet så att ingen av oss ska behöva ta tåg/buss till Alvesta ensam. Så därför praktiserar jag från ca. 8-16 varje dag, ibland längre, ibland kortare. Men det är bara roligt :)
Det är dock mindre roligt att komma hem.. är alltid så jääääävla trött!
Ska gå och lägga mig alldeles strax så att jag får fler timmars sömn inatt.
PUSS på er!
Ska försöka blogga mer under tiden jag är här i Växjö :)

Kommentarer
Postat av: Nicole

Heej Ajni! Mitt simkort har blivit inaktivt och kommer vara de i 3 dagar! Jag visste ingenting om de tills jag märkte att jag inte kunde ringa. Ska byta mitt simkort till microsimkort så jag kan ha i de i Iphonen, det är därför. Hör gärna av dig när du är i Malmö igen då så att vi kan ses :). Hoppas allt går bra på praktiken och att du mår bra, pussssss

2011-08-02 @ 22:57:18
URL: http://improveme.se/nicolemileson
Postat av: J.T

Hej, hoppas du har ett underbart sommarlov :)

Har en liten fråga, betalar du 2200 Kr i månaden för studentrummet som du bor i ??

Inkluderar det internet, vatten, el??



kram

2011-08-04 @ 14:05:53
Postat av: Karolina

Ja jag har inte kommit så långt men den verkar vara rätt bra faktiskt! :) Och mycket roligare på engelska ja...

2011-08-12 @ 00:22:56
URL: http://karolinasimic.blogg.se/
Postat av: J.T

Hej igen :P

Jag håller just nu på med att kolla vilka böcker jag bör köpa inför skolstarten. Jag vet att du har skrivit att det räcker med 4 böcker. Men jag tittade på MUG's hemsida och där fanns det jätte många böcker som var obligatoriska. Dessutom är histologi boken som du rekommenderade annorlunda än vad hemsidan rekommenderade. Vad ska jag göra? Kan det vara så att vi kommer att använda andra böcker än vad ni gjorde?



Här är sidan med de rekommenderade böckerna för oss:

http://www.admission.mug.edu.pl/attachment/attachment/1373/List_of_textbooks_2011.pdf



Kram

2011-08-12 @ 19:13:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0