I did it again..

Såhär ligger det till idag!
Hade min 3e parasitologi lektion idag. Har 2 kvar! WIHOO! Har verkligen pluggat hårt till varje test (och därför blivit tvungen att skjuta vissa andra ämnen åt sidan), men det har varit värt det! Fick 16 av 16 idag på testet, vilket betyder att jag nu har 45 poäng sammanlagt. Man behöver 48 poäng för att få skriva final exam i januari. Men nu är jag fäääääääärdig! JIPIIIIIEEE! Behöver såklart 3 poäng till men jag har 2 test kvar haha, kan bara gissa på några frågor så får jag ihop minst 3 poäng. Det finns dessutom gamla frågor som de andra grupperna har skrivit ner. Hade inte klarat mig såhär bra om det inte hade varit för de gamla frågorna. Utan frågorna så hade jag blivit tvungen att plugga till de 2 resterande testen. SÅ TACK! Ni är bäst!
.
Är väldigt, väldigt efter i physioplugget, och vi har nästa PAT (tenta) på måndag... ?
Det är dock "bara" 2 kapitel och jag har läst varje kapitel 2 gånger förut. Har liksom försökt vara förbered varje vecka med tanke på att jag VISSTE att jag skulle ha parasitologiplugg nu. Men ja, jag känner mig ändå helt körd. Det är bara 2 kapitel men det är ganska mycket att hålla kolla på.. Men det löser väl sig!! Har lärt mig en sak här i Gdansk;
1. Det allra viktigaste är att man pluggar hårt inför varje tenta och att man får det snittet som krävs för att komma till final exam. Det spelar ingen roll om man sätter 60% eller 80% på deltentorna, utan det viktigaste är att man har pluggat bra så att man inte behöver ta igen något plugg till final-perioden. Till final-perioden ska man bara köra repetition!
2. Och den sista viktiga punkten; MAN SKA ALDRIG JÄMFÖRA SITT RESULTAT MED NÅGON ANNAN! Vissa har det lätt för ett ämne, medans andra har det lättare med ett annat ämne. Sen har ju alla pluggat olika mycket pga sjukdom, PARASITOLOGI (!!!!), osv.
.
Så nu gör jag mitt bästa, sen får vi helt enkelt se hur det går på måndag! It is what it is..
.
.
JAG SHOPPADE IGÅR! Yes i did. Men det fick bli på Nelly.com.. WIEE
.
I LOVE THEM! Hoppas bara att jag passar i dem.. har aldrig haft en sådan modell på fötterna förut. Vill se dem nuuuuuu! Men måste vänta till 18 dec då jag åker hem haha.. :(
.
Köpte även en snygg mönstrad tajt klänning, fast jag glömde print-screena den! Kan kolla på hemsidan senare och visa er om ni vill se =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0