27 januari 2011, dzien dobry!

Jag har fått en massa frågor av er, och jag lovar att jag ska svara på dem VÄLDIGT snart, typ imorgon eller så.
Jag svarar på frågorna i mitt FÖRRA inlägg, så kika in där igen :).

Igår hade vi förresten Final Exam i Medical Chemistry, men det är egentligen bara vanlig jävla kemi, fast svårare än på gymnasiet .. såklart.
Både till första och andra deltentan pluggade vi på teori, räkneuppgifter OCH gamla prov. Så vi var ju helt säkra på att även Final Exam kommer ha frågor från GAMLA prov. Så de senaste dagarna hade ju vi fokuserat ganska mycket på att gå genom alla gamla prov..
Men jag kan ju säga såhär, vi fick en rejäl smäll på käften, för provet var helt nytt, och frågorna + alternativen var helt nya. Vi blev minst sagt överraskade. Och inte nog med det, provet var svårare än vanligt, det var inte alls som de gamla proven som vi hade tittat på. Fyfan alltså..
Men vet ni vad! Jag klarade provet, vi fick resultaten i morse! WIHOOOOO :D. Så nu är kemikursen avklarad! Jag slipper plugga kemi i en vecka till i väntan på omprov. Det var bara runt 30% som klarade tentan, så jag känner mig faktiskt lite stolt! Men kemi (och cellbiologi) är "små" kurser i jämförelse med våra andra kurser, så jag gör ingen "big deal" av det hela. Är bara glad att slippa kemi för att vara helt ärlig. Dom jävla strukturerna av 21 stycken aminosyror.. ahhhhh jag är så glad att jag slipper dem !! För tillfället dvs.

I morse åkte vi till Ikea igen. Gulsah följde inte med förra gången och hon skulle bara handla lite småsaker, så jag åkte med henne idag. Det slutade med att jag också köpte lite småsaker.. höhö.
Nelly, Pernilla och Bahar är fortfarande kvar där. När vi var påväg UT från Ikea så hade de precis blivit klara inne på MediaMarkt och var påväg in till Ikea, ojoj haha.
Gick förresten även in på Sephora. Jag köpte min efterlängtade mineralfoundation från Bare Minerals. Burken som jag haft sen augusti är snart slut, så jag är glad att jag hittade den här :D.
Den kostade 115 zl, alltså 280 kr :). Köpte även en Mineral Veil men jag orkar inte förklara vad det är. Jag hänvisar till www.google.se.

Just det! Inne på Ikea här i Polen så har dem ju en matbutik med SVENSKA varor. Allt från köttbullar till chokladbollar, kanelbullar, knäckebröd osv. Jag köpte pizza-slices, pannkakor, 12 chokladbollar, en påse kexchoklad, en påse Polly, en påse med Daim. Jag köpte alltså bara en massa skit hahaha..

NU ska jag äta!
Bilder och svar på era frågor kommer ikväll eller imorgon JAG LOVAR!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hela grejen med IKEA utomlands är att de säljer SVERIGE som ett koncept, där av "svenska" matprodukter och liknande

2011-03-03 @ 17:05:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0