Sammanfattning av den senaste tiden här i Gdansk!

Oj vad det var längesen!
Jag har en massa att berätta! Men det är egentligen inget intressant.

Kan börja med att säga att jag var i Sverige över jul & nyår! Det var jättemysigt och jag gjorde verkligen INGET speciellt, jag var mest hemma och tog det lugnt med familjen.
Jag fick inte mycket plugg gjort där hemma, men det var bra att jag äntligen lärde mig det. Nu vet jag att jag absolut inte ska vara hemma när jag har mycket plugg, för jag kan helt enkelt inte plugga där. Bibliotek är det enda som funkar där.
När vi kom hem (till Gdansk) den 3e januari så var det ganska lugnt här och så, men den 12 januari hade vi vår 2:a deltenta i kemi. Jag hade pluggat liiiiiiiite kemi under lovet så jag hade ett litet försprång. Och provet gick bra! Jag fick lite bättre resultat jämfört med 1:a provet, vilket var skönt med tanke på att 2:a provet är svårare. Jag fick dock inte tillräckligt för att nå över 80%-gränsen, vilket betyder att jag måste skriva sluttentan nu på onsdag.. hoppas att jag klarar det på första försöket! Vi har nämligen 2 omprov, den 2:a och 16:e februari, och jag orkar verkligen inte ha kemi i tankarna när jag måste plugga annat.
I torsdags hade vi förresten sluttenta i Cellbiology, vårt första och enda prov i det ämnet. Och jag blev godkänd, så nu är den kursen också avklarad, jipppiiieee :)
Förresten, vår sista skoldag var i fredags, så jag är HELT ledig från skola & lektioner fram till den 13e februari!!! Den 14e februari börjar andra terminen här på läkarlinjen :)

Jag ska förmodligen INTE åka hem över lovet, för jag måste verkligen plugga anatomi. Vi har i princip skitit i anatomin den senaste månaden pga kemi & cellbio, så nu måste jag verkligen ta igen allt jag missat, annars så kommer jag inte hänga med när skolan börjar igen den 14:e. Men det kommer bli skönt! Jag har inget annat att plugga förutom anatomi, och anatomi är SÅ HIMLA KUUUUUL ! :D

Anyway, OM jag nu åker hem så blir det mellan den 4-6 februari, alltså bara över helgen. Jag måste verkligen plugga, och jag känner faktiskt inte att jag behöver åka hem just nu, trots att jag saknar min familj så j*vla mycket. Men jag var ju trots allt hemma för bara 3-4 veckor sen, så det känns ganska lugnt fortfarande. Ni anar inte hur van jag har blivit vid mitt liv här i Gdansk. Detta är verkligen HEM för mig nu. Jag trivs så himla bra med alla mina vänner och med skolan osv.
I alla fall.. Om jag inte åker hem nu så åker jag hem över en helg i mars istället, det är min PLAN B :)

By the way! Nelly (min roomie) och Bahar & Pernilla har köpt lägenhet här i Gdansk, i ett område som heter Foscha! Foscha ligger precis utanför mitt fönster haha, man ser byggnaderna härifrån. Alla studenter som bor i lägenhet bor där. I alla fall, vi har varit på IKEA i lördags och inhandlat en massa, och jag har köpt allt jag behöver till mitt rum, för jag kommer ju bo själv när Nelly flyttat :D
Har köpt lite köksgrejer som jag saknat, små fina lådor, tvättkorg, stående lampa, diskställ, dubbelmadrass och sängkläder osv. Kommer inte på allting nu..
Tjejerna börjar förmodligen att flytta ut till helgen, och de har ju inte så mycket grejer så det går nog ganska snabbt. Så om allt går enligt planerna så kommer jag göra i ordning mitt rum i början på nästa vecka! WIE! Det kommer bli jättefint!

Nu måste jag verkligen äta och därefter plugga! Är superhungrig.
Jag lovar att lägga upp en massa bilder så fort jag har paus från plugget idag!
Ska blogga mycket mer hädanefter, JAG LOVAR!

Kommentarer
Postat av: caroline

Hej! Gillar din blogg, keep up the good work! Jag kommer förmodligen börja studera i Gdansk i år.



Skulle vilja veta hur inträdesprovet var, hur förberedde du dig ?



Kan du ge några råd/tips inför flytten till Gdansk vad man bör tänka på i övrigt =)



2011-01-24 @ 22:53:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0