I´m with it

De senaste dagarna har det varit underbart väder. Jag har haft mina converse konstant, och skinnjackan såklart! Nu snackar jag om 10-12 plusgrader, UNDERBART!
Men igår, jo då snöade det. Så när vi gick och la oss igårkväll så var det snötäckt ute. 
I morse var 90% av snön borta, men sen började det plötsligt snöa igen haha. Förstår iiiiiiiiiiiiingenting.

Igår var jag och Sour och fixade naglarna igen. Med tanke på att vi haft påbyggda naglar ett bra tag nu så ville vi ta bort naglarna HELT och därefter bygga på akryl PÅ våra egna långa naglar. Sours manikyrist gjorde detta, men min manikyrist ville helst inte göra det, hon sa att det var skonsammare att bara göra en påfyllning. Så det gick jag med på.
Fast nästa gång vi går dit så ska jag nog också göra så som Sour gjorde, oavsett vad manikyristen än säger. Och med tanke på att plast-tipparna är borta från mina naglar efter såhär lång tid så blir det lätt att ta bort akrylen, för det är liksom bara akryl på naglarna nu. Dessutom så gjorde min manikyrist en ganska "tjock" fransk tipp denna gången (alltså det vita). Vill ha den tunnare egentligen men när hon väl hade lagt på akrylen så var det försent att säga ifrån. Ni som inte har sett akryl förut; det är ett pulver som man blandar med vatten, och så fort pulvret nuddar vid vatten så blir det till en gegga, och manikyristen har knappt 30 sekunder på sig att placera detta på nageln innan det börjar stelna. Jag tycker i alla fall att det är imponerande!
De är så himla duktiga här, älskar mina naglar!


Nu går vi vidare tycker jag.

Igår hade vi tacos-kväll på mitt rum :) mysigt.
Under tiden jag och Sour var på gallerian för att fixa naglarna så var de andra här på dorm och lagade maten :) tack för allting!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0