Update!

Jag känner att jag måste börja blogga igen. Dels för er skull men mest för min egen skull. Mitt minne fungerar fortfarande som det ska, men att ha ett minne på internet hade inte skadat.

Vi hade vår 3e anatomitenta den 24 och 25 februari, teoretisk respektive praktiskt. Det var ett superstort och svårt område. Vi hade abdomen, pelvis OCH lower limb. Tidigare år har de inte haft med lower limb i den 3e tentan, utan den skulle vi egentligen haft på förra tentan. De har klyddat till det en massa detta året..
I alla fall. Det kändes hemskt att sitta där och skriva provet. Öppna frågor är inte alls min grej. Det spelar ingen roll om du skriver helt rätt men glömmer en sak (eller skriver en sak för mycket), utan du måste skriva det exakta svaret för att få poäng. Det finns inga "halva poäng" här. Så när man sitter där så känns det hemskt.. man tror ju inte att man kommer få ett enda rätt!

Resultaten kom i måndags och jag blev glatt överraskad. Det gick mycket bättre än förväntat men det kunde även ha gått bättre. Men överlag så är jag supernöjd. Jag hade pluggat jättemycket, men med tanke på att vi hade 3 stora områden på ett och samma prov så trodde jag inte att jag skulle klara det.
Nu har vi börjat på det sista momentet i anatomi; Head & Neck. Första lektionen var i fredags och det är faktiskt ganska skönt att BARA ha likens huvuden framför sig (jag vet att det låter jättehemskt). Innan hade vi ju hela kroppar och kroppsdelar osv. Nu ska vi endast jobba med huvud och hals.

Om 2 veckor, eller rättare sagt den 19 mars, har vi vår 2a histologi tenta. Jag failade ju förra tentan så jag vill verkligen försöka sätta det här provet, för annars kommer jag förmodligen tvingas skriva Additional Exam i histologi i maj, och den vill man INTE ha! Det är ett "extraprov" som ganska många brukar få skriva för att bli tillåtna att skriva slutprovet. De som redan fått ett bra genomsnitt av sina lektions-test och tentor får gå direkt till slutprovet, medans vissa andra måste skriva extraprovet. Och jag har iiiiiiiiiinte tid att plugga till ett extraprov, för ungefär vid samma tidpunkt har vi Head & Neck tentan i anatomi.

Men jag kämpar på och det går framåt!

I helgen var jag förresten i Malmö. Bara sådär, random. Jag kände för det haha. Det var den enda helgen som jag hade möjlighet att åka hem. Nästa besök i Malmö blir inte förrän i slutet på april då vi har ett kort lov. Om embryologi tentan den 21 april går bra så kan jag åka hem med gott samvete, annars måste jag skriva omprovet 2 veckor senare. Och omprovet är typ 2 dagar innan den 3e och sista histologi tentan. Så ni ser.. vi har en massa på gång här borta haha.

Helgen var förresten skön, det var skönt att få komma hem och träffa familj och vänner :) Köpte dessutom ett par fina plagg och ett par efterlängtade Converse skor! Köpte de klassiska vita skorna, ÄLSKAR DEM! Just det jag köpte även en digitalkamera, så nu kommer ni att få se en massa fina bilder (när jag har tid att ta några haha). Jag tog även med mig alla mina pumps och ett par sneakers, för nu är snön snart HELT borta så att jag kan börja gå i vårskorna! Wieeeeee.

Ska strax iväg och handla mat med Sour och Anton, min kyl är inte lika full som den brukar vara, det är HEMSKT! haha.. Vilken gam jag är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0