En massa på gång

Plugget idag har gått bra!
Vi har 4 kapitel till Biokemi tentan på tisdag, så jag tar ett kapitel om dagen! Idag tog jag det första och lättaste (= DNA och sånt dära). Förhoppningsvis blir jag färdig på fredag kväll så att jag kan börja "repetera" på lördag.
Problemet är att det svåraste kapitlet är det sista, och det är den jag ska ta på fredag. Jag har redan läst det 1 gång förut, och jag fattade inte ett piss, så jag borde egentligen börjat med det kapitlet idag. Men jag tror det är bäst att börja från början och lära sig allt successivt, så att jag "bara" har det sista kapitlet att oroa mig för. Haha.
.
.
.
Det är ganska mycket prov framöver. Såhär ser det ut:
Tis 8 nov = Biokemi tenta
Mån 14 nov = Polska prov
Tis 15 nov = Immunology (första "tentan")
Fre 18 nov = Första parasitologi lektionen där man även har test varje lektion.
.
.
Vi är lediga från skolan fredagen den 11e nov, så jag vill jättegärna åka hem till Malmö då.. Problemet är bara att jag har Immunologi provet på tisdagen efter helgen. Även om alla säger att provet är skitlätt och att det är jättelätt att få Exemption i ämnet så måste jag plugga en hel del inför det. Så om jag ska åka hem så krävs det att jag pluggar immunologi DIREKT efter att biokemin är över, så att jag kan åka hem över helgen med ett gott samvete.
.
.
Måste upp kl 7 imorgon bitti, ska gå och titta på mitt Physiologiprov kl 8.
Dags att sova! Måste orka plugga imorgon..
Puss på er!
.
.
Jag vet att ni finns därute, varför kommenterar ni inte?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0