Ursäkta mina agressioner

FÖRLÅT! Har inte hunnit blogga ännu!
Jag HATAR parasitologi. Parasitologi är en kurs som man bara har 5 gånger (1 gång i veckan = 5 veckor). Fast för att få komma till slutprovet som är i januari så måste man klara quizen som man har varje lektion. VILKET BETYDER att man måste plugga till det jävla ämnet.
Ämnet är skitintressant, och pluggmaterialet finns på extranet (tack o lov). Men det tar sån tiiiiiiiid från allt annat. Jag har parasitologi på fredagar och måste därför börja plugga på onsdagen innan.
Och alla studenter har inte kursen samtidigt. Några grupper hade det när vi började skolan i oktober, och nu när de är färdiga så är det vår tur. Jag önskar fan att jag hade det när skolan började, för då hade vi i alla fall "lättare" plugg. Nu har vi så jäääävla mycket grejer att göra och det har såklart blivit svårare.. Min första parasitologilektion är imorgon och sista lektionen är den 16 dec, vilket betyder att jag har parasitologi under denna hemska period då jag ÄVEN HAR nästa biokemi & physiotenta. Skjut mig snälla.
Kunde inte alla haft kursen samtidigt åtminstone? Så att jag slipper ha ångest över att ALLA andra sitter med physio & biokemi medans jag sitter och pluggar parasitologi.
Inte nog med det. Kursen är i GDYNIA vilket är en helt annan stad. Jag börjar 8 imorgon vilket betyder att vi måste köra härifrån kl 7. Lektionen är från 8-12 och även om vi aldrig behöver vara där fram till 12 så SUGER SCHEMAT. Fan alltså..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du har valt läkarlinjen själv. Sluta klaga, kan du inte skriva lite roligare saker på din blogg och ge folk som vill bli läkare inspiration?! Menar inget illa, men det är inte så kul att varje gång besöka din blogg och höra "så svårt, så tråkigt". Alla förstår att det är SVÅRT, det är därför alla inte väljer att bli läkare heller. Men du får se det positiva ur allting o inte bara klaga..kram!

2011-11-18 @ 13:15:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0