det doftar underbart!

Det har varit en lååång dag. Hade lektioner från 8-12 ungefär, och därefter håltimme fram till kl 15.00.
.
På håltimmen skulle jag egentligen sova, men jag fick ångest så jag satte mig och pluggade istället fram till föreläsningen kl 15.00.
Vi hade Neuroscience lecture kl 15, och i vanliga fall så fattar jag NOLL av ämnet med tanke på att vi knappt pluggar till det. Men idag så var föreläsningen SKITBRA! Ah älskar vår föreläsare (samma föreläsare som i Anatomi).
.
Idag var ämnet Limbic system vilket är ett stort och jätteviktigt område, så det var skönt att ha lärt sig en del om det. Vi fick se en massa användbara bilder osv, och det brukar man inte alltid få se på en föreläsning.
.
De flesta brukar inte gå på physio eller biokemi föreläsningar, för vi pluggar ju ändå de ämnena hemma även om vi inte går på föreläsningen. Men neuroscience är ett ämne som ingen lägger ner tid på just nu (okej, nästan ingen), så det känns MER än rättvist att lägga 2 timmar i veckan på den föreläsningen. Då lär jag mig åtminstone lite neuro varje vecka =).
.
När jag kom hem vid 5 så satte jag igång med att dammsuga, och därefter moppade jag golvet. Jag dammade hela rummet i helgen, men jag orkade inte dammsuga, så det fick jag ta idag istället. Hade inte dammsugit på 2 veckor.. hehehehehe. Nu doftar mitt rum blommor! På riktigt alltså =) WIIIIEEEE
.
Nu ska jag gå igenom de sista biokemi slides:en på en av föreläsningarna. Sen ska jag plugga neuroscience tills jag KAN det vi har till morgondagens exercise. Resten av kvällen går till physio. Vi har första tentan på måndag. HJÄLPPPPP

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0