Första tentan avklarad

Tjosan under trosan!
.
Jag var på Halloween fest på Medyk i lördags, det var skittråkigt mot slutet men början var helt okej då vi träffade alla utklädda vänner etc.
.
.
.
Igår var det en heldag med plugg, för vi hade tenta i Physiologi idag.
.
Jag var inte alls nervös när jag gick till provet i morse, för EN gångs skull. Jag kände verkligen att jag kunde det, eller att jag åtminstone kunde tillräckligt för att pass:a (minst 60% rätt).
Provet bestod av 50 frågor där mellan 10-15 frågor var gamla. Alla hade det gamla provet, vissa pluggade stenhårt på det medans andra tittade på det lite smått. Jag låg där mitt emellan. Jag la ner en timme på ca 45 gamla frågor. Vissa av dem fastnade i skallen, medans andra försvann.
Anyway. Jag fick 68%! I vanliga fall så hade jag varit suuuuuupernöjd, och jag är inte missnöjd nu heller!! Fast majoriteten av oss fick mellan 80-90%! Så jag känner mig lite kass när jag ser att väldigt många fick högre!
Jag bara hoppas att 60% av mina rätt är av EGEN kunskap. Och de flesta av de gamla frågorna KUNDE jag ändå redan, så det var inte så att jag "memoriserade" svaren, utan jag hade svarat rätt ändå.
På onsdag ska jag iväg o kolla på mitt prov och se vad jag gjorde för fel, och förhoppningsvis så har jag 60% rätt på frågor som jag kunde själv. Vi får se!
Resultaten under året spelar egentligen endast roll för en själv. Högre resultat bekräftar bara att du kan din grej! Men allt handlar trots allt om slutprovet. Även om jag skulle få 50% på dagens prov så vet jag att jag förstått det mesta av denna första del av Physiology, och det är det viktigaste.
.
.
.
.
Har storstädat heeeela rummet idag, så himla underbart!
Nu ska jag njuta av mina 2 sista timmar av min "lediga" dag. Imorgon börjar råplugget till biokemi tentan på tisdag!
.
.
.
Fina Noor fick medverka i bilderna på rummet efter storstädningen :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0