Thai inspirerat minsann

Hade bara en lektion idag, från 10.45-12.15, skönt!
.
Har suttit i bunkern från att jag kom hem fram till halv 7 tiden. Läste heeeela kapitel 8 i physion, det största kapitlet inför provet, 40 jävla sidor. Ju mer jag läser, desto mer förvirrad blir jag. Fast jag måste erkänna att det kändes bra att läsa ett kapitel där man redan kan typ 80%. Behövde bara markera några meningar här o där. Frågan är när jag ska få tid att reptera allt jag markerat? Får försöka bli klar med alla kapitel fram till på lördag, så att jag har hela söndagen till att kolla igenom alla mina markeringar.
.
.
.
Lagade mat direkt efter plugget, det blev en kycklinggryta som jag har LÄNGTAT efter att göra!! Har inte ätit "riktig" mat på 2 veckor känns det som..
.
Det blev fantastiskt gott! Helt klart lyckat.
.
TILLAGNING:
Stekte kycklingen i kycklingkrydda & citronpeppar.
När kycklingen var färdig så hällde jag över kokosmjölk och en klick grön currypasta. Tog även med en liten klick av Sambal Oelek som jag tog med från Sverige. Det är någon stark grej. Mums.
När det hade puttrat i några minuter så hällde jag över konserverade bambuskott och vattenkastanjer. UNDERBART!
.
Jag åt för mycket.
.
Gjorde ganska mycket mat, så nu har jag mums-mat imorgon också =))))))))
.
Nu har jag dessutom diskat allting. Härligt. Tänkte ta och gå igenom en till lecture i biokemi, sen ska jag fortsätta med physion fram tills jag går och lägger mig.
SOVGOTT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0