Wooooooooooord

Hej allesammans! Lite kortfattat om de senaste dagarna.. eller veckorna? När skrev jag sist? haha
.
Skolan har varit helt okej. Jag är satisfied med mitt schema, veckorna har inte kört slut på mig ÄN. Men jag antar att det kommer göra det när jag väl har supermycket att plugga..
Förra veckan kunde jag inte alls plugga bra. Jag hade extreeeeemt svårt för att sätta mig ner, så det blev inte mer än 2-3 timmars plugg per dag. Och förra söndagen (som var fullproppad med plugg-planer) blev förstörd pga att min bror ringde på morgonen och berättade att min älskade morbror har gått bort. Det kom som en rejäl chock.. Så det har varit lite svårt att fokusera i veckan. Och varje gång jag ÄR fokuserad så får jag skuldkänslor för att jag inte tänker på min mamma och min morbror.. Men vad ska jag göra? Trots att jag inte var så jättenära min morbror så är jag helt förkrossad över bortgången. Jag älskar honom och han var så underbar mot hela min familj. Och det gör ont i hjärtat när jag tänker på all smärta mamma går genom. Men hon är i Iran, och jag är här utan någon familj överhuvudtaget. Jag måste försöka göra det bästa utav situationen och åtminstone göra någon nytta. Och det enda jag kan göra är att plugga. Men det känns ändå fel.
Okej men nu räcker det.. Orkar inte göra mig själv upprörd över detta igen. Världen är så extremt orättvis.
.
Denna veckan har i alla fall gått mycket bättre än förra, pluggmässigt åtminstone. Och jag hoppas att det fortsätter så, för jag har lite grejer att ta igen som jag tänkte ta i helgen! Vill börja nästa skolvecka med gott samvete.
.
Vad har mer hänt..
.
Jo jag har blivit förkyld. Det är absolut ingen big deal. Men det är en big deal för mig som nästan aldrig blir sjuk.
Jag blev inte ens SNUVIG heeeela förra vintern, kan ni tänka er? Från typ nov-mars blev jag inte förkyld. Men sen måste jag påminna mig själv om att förkylning är ett virus och inte något man får av bara "kyla". Kommer ni ihåg när man var mindre (eller i mitt fall; ÄN IDAG) och mamma alltid sa "ta på dig halsduken annars blir du förkyld". De trodde att bara för att halsen är blottad så blir man förkyld. Haha. Så himla gulliga. Älskar min mamma.
.
Nu ska jag försöka göra något vettigt. Orkar inte läsa någon bok, så jag tänkte ligga här med datorn och läsa lite lectures istället. Måste ändå titta på dem förr eller senare..
Fram tills Parasitologin börjar om en månad (kursen består av 5 lektioner) så är jag ledig fram till kl. 13 på fredagar. Och vad gör jag då? Jo.. jag sover såklart. Även om jag vet att jag kan gå upp kl 9 för att plugga 3 timmar så ligger jag kvar i sängen. Vart försvann diciplinen som jag hade till sluttenta-perioden!? Jag brukade för fan gå upp kl 8 och plugga fram till 23.00.
.
Puss på er allesammans.
I fredags. Först blev det middag med tjejerna på Mon Balzac och därefter hem för lite vin=)
Detta vill jag ha just nu. Jag gör de dödligaste räkmackorna.. MmMmMmmmmm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0