Not the best position to be in..

Tjenare!
Förlåt att jag inte har skrivit på ett tag, jag har haft fullt upp med annat.
Jag klarade både immunology och parasitology finals. Fast jag failade neuro-final. FAN!
Nej men.. det är lugnt. Någon gång hamnar man väl här antar jag.. Det är dock så himla surt när ALLTING annat går så bra för en, och så får man ett sådant här nedslag. Det är okej om det hade varit ett annat prov, men jag ville fan INTEEEE sitta i denna situationen med just Anatomy-department!!
.
Vi hade provet i tisdags och fick resultaten samma dag, och det gjorde verkligen ont i hela kroppen när jag gick för att titta på mitt prov. Jag gjorde ett antal misstag och jag överanalyserade vissa frågor. Fyfan vad jobbigt det var.. Och Anatomy-department är ju super-envisa. Även om jag har rätt så har jag inte rätt! Så man får helt enkelt ta smällen. Det är såhär det är med "open questions". Om man inte skriver EXAKT det dem vill ha så får man ändå fel.
Ni kommer veta vad jag menar när ni har haft ert första open-test..
Anyway. Provet var dock väääldigt rättvist, så jag hoppas verkligen att omprovet på tisdag är lika rättvist. Förhoppningsvis sätter jag det denna gången! Vill INTE sitta på sista re-sit.. Vill bli färdig med kursen, lägga böckerna under sängen, åka hem till Malmö några dagar, och därefter börja om på nytt!
.
Det värsta med just Anatomy-department är att jag VET att kunskaperna inte alltid räcker till.
Förra året så klarade jag final i Anatomi i juni. Jag fick till o med 3,5 i betyg. Men jag (och alla andra) vet att kunskaper inte alltid spelar roll på deras prov. Många av mina vänner KUNDE MER anatomi än mig, men ändå så satt de på första re-sit i september. Jag säger inte att jag inte förtjänade att klara det, men jag tycker att många andra OCKSÅ förtjänade att klara det.
Allt handlar om att man måste svara på deras frågor på DERAS sätt. Även om du har rätt i det du skriver så är det inte samma svar som på deras facit.
Jag är rädd att mina kunskaper inte kommer spela någon roll på tisdag. Är rädd att jag kommer skriva fel på provet och inte få tillräckligt med poäng. Det händer alltför ofta på Anatomi & Neuroscience proven.. Så varför skulle det inte kunna hända mig?
.
Nä, ska försöka vara positiv =)
Ska göra mitt bästa på tisdag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0