2 down and 3 to go

Hej gott folk!! Hoppas att allt står bra till :). Inga stora nyheter här inte. Plugget har ju tagit över vardagen som ni kanske kan förstå.
Sedan vår sista biokemi deltenta så hade vi 2 veckor på oss fram tills Medical Biology plugget skulle sätta igång. Så det blev typ 1 veckas biochem plugg och 1 veckas physio plugg. I lördags började jag med Med. Bio. plugget. Provet var igår så jag hade bara 3 dagar på mig, och det räckte gott och väl. Provet kändes bra och det känns som att jag har pass:at, men ni vet hur det är, man vet aldrig helt säkert förrän det står PASS på resultatsidan. Resultaten får vi på fredag eller på måndag, så det är bara till att vänta.
På måndag har vi Physiology final exam. Så det kommer bli 5 köttiga dagar. Har 12 kapitel att repetera, och det kommer jag att hinna med fram tills dess. Tiden som blir över ska jag lägga på att kolla på gamla frågor, och kanske till och med kolla någon av professorns seminarie-presentationer. Hon har presentationer på ALLA områden och kapitel, allt som allt 3000 slides eller något. Så det var till att välja; antingen så kör man på att läsa den rekommenderade boken, eller så går man igenom hennes seminars. Jag fungerar bättre med boken, så nu hoppas jag på att det ska räcka.. Det borde det göra, men vi får se, jag är förberedd på det värsta haha (tror jag i alla fall). Jag hade kunnat sitta med hennes presentationer nu under de här 5 dagarna OM jag hade känt att jag verkligen kunde boken bra. Men med tanke på att jag fortfarande måste nöta in vissa detaljer från boken så känns det bättre såhär.

Nu måste jag återgå till att läsa om hjärtat.

Idag hade förresten ettorna sin Anatomy-final. Helt sjukt hur snabbt tiden går här. Sent i eftermiddag kommer vi att få höra skriken från de som har klarat provet. Helt underbar känsla! Hoppas jag får känna den känslan i både physio och biochem.. Och biofysiken såklart!

Vi hörs när vi hörs!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0