HEJJJJJ

Ville bara SNABBT säga hej!
Igår hade vi biokemi tenta! Det var supermycket material och jag hade fokuserat mer på lectures än själva teoriboken. De flesta klarar sig på ENDAST lectures, men jag är en sån människa som alltid måste läsa innan jag börjar med lectures. Och med tanke på att jag bara hade läst genom all teori EN gång, så trodde jag inte att provet skulle gå bra. Men jag fick faktiskt 56%! Är verkligen jätteglad över det! Det är bara 1 poäng från godkänt.
Jag är såklart liiiiite besviken över att jag inte fick åtminstone 60%, för jag har ju klarat de 2 andra tentorna, så jag ville såklart klara denna också! Men jag var helt förberedd på det. Det var trots allt bara 25 personer som klarade sig, så jag är glad att jag inte var långt ifrån!!
Och nu vet jag att jag måste läsa teorin noggrant en gång till så att jag förstår allt lite bättre. Och det ska jag självklart göra långt innan final-perioden. För under final-perioden vill jag BARA sitta med lectures. Men innan dess vill jag ha gått genom boken noggrannt. Men det tar vi då!
.
En sak i taget.
Den 16 mars har jag sista-resit provet i Neuroscience, vilket suger balle. Men nu när jag sitter och går igenom det så märker jag att jag redan kan det allra mesta. I och för sig så har jag bara kollat genom "början", vilket är den lätta biten. Men det är skönt att veta att jag inte ska trycka in helt ny information på 10 dagar.
Som Noor sa; jag KAN verkligen inte göra mer än att plugga mitt bästa. Om jag går dit och verkligen kan min grej så måste jag klara det. Och OM jag inte klarar det så är det pga. att lärarna helt enkelt har skrivit frågorna på ett orimligt sätt som automatiskt förstör allt. Då är det liksom inte mitt fel längre.
Men nu ska jag inte tänka så långt! Har 10 dagar på mig. Detta måste gå!
.
Fram tills dess så måste tyvärr bloggen få lida. Men efter det så lovar jag att jag ska blogga oftare. Har lovat det förut men denna gången så LOVAR JAG! För jag har faktiskt inga stora tentor därefter. Kommer få andas ut i några veckor.. SKÖNT!
.
Just ja, jag kanske bloggar någon gång från mobilen när jag är ute! Ibland glömmer jag att jag har iPhone och typ GRATIS internet haha.
PUSS PÅ ER
.

Kommentarer
Postat av: Karro

Sv: Visst är hon! Härligt med begåvade människor!



Gillar din nya frilla! :)



2012-03-10 @ 13:49:28
URL: http://karolinasimic.blogg.se/
Postat av: Anonym

Är det inte jobbigt när lärarna vill se en misslyckas?Eller det kanske inte är så?

2012-03-10 @ 22:50:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0