Kill me now

Sitter på världens trååååååkigaste seminarie på biofysiken. Vill typ dö. 14 minuter har gått och 90 minuter återstår, utan paus dessutom.
Ingen lyssnar ens, och de som lyssnar förstår inget. Whats the point??
.
Plugget går förresten okej. Tvekar på min planering varje dag, men det är bara till att lugna sig och fortsätta plugga. Vissa sitter en vecka med physio och en vecka med biochem, men jag pluggar physio direkt när jag vaknat, och biochem resten av dagen. Så jag pluggar parallellt varje dag. Det känns bäst för mig med tanke på att jag inte känner mig så stark i något utav ämnena. Vågar heller inte lägga undan ett ämne för att "garanterat" klara den ena, för jag har lärt mig från andra vänner att det kan gå åt helvete. Även om jag nu failar båda tentorna så vill jag åtminstone känna att jag pluggat hårt till båda.
Planen framöver är att plugga physio och biochem parallellt fram till 30 maj. Den 31 maj och HALVA 1 juni ska jag sitta med bara physio. Från den 1-4 juni ska jag plugga Medical Biology eftersom att final exam är den 5e.
Sen blir det physio plugg fram till final exam den 11e, och därefter biochem plugg fram till 21a. Sen blir det 6 dagar biofysik plugg fram till final exam den 27e.
Jag hoppas och ber att jag klarar både physio och biochem. Jag har pluggat till båda ämnena under hela året, så jag vet att jag har förutsättningarna att klara båda. Det är bara planeringen som skrämmer mig. Vet inte om min planering kommer sluta med bra resultat... Men det kan nog ingen egentligen veta. Det är bara till att köra på!!
.


Kommentarer
Postat av: Anonym

lycka till gumman :) om du hade 2 veckor på dej o skulle repetera kemi a/b och bio b hur skulle du lagt upp en plan?

2012-05-25 @ 19:43:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0