Svar på tal

Anonym om Ursäkta mina agressioner:

Du har valt läkarlinjen själv. Sluta klaga, kan du inte skriva lite roligare saker på din blogg och ge folk som vill bli läkare inspiration?! Menar inget illa, men det är inte så kul att varje gång besöka din blogg och höra "så svårt, så tråkigt". Alla förstår att det är SVÅRT, det är därför alla inte väljer att bli läkare heller. Men du får se det positiva ur allting o inte bara klaga..kram!

.

SVAR: Jag vet att du inte menar illa, men jag är ledsen för att det är tråkigt för dig att läsa om mina jobbiga dagar och mitt hårda plugg. Min blogg handlar om verkligheten i Gdansk. Jag skriver att plugget är skittufft eftersom att det ÄR skittufft. Och jag skriver att jag hatar tidiga morgnar eftersom att jag HATAR TIDIGA MORGNAR. Tidiga morgnar gör att jag blir trött under dagen = mindre fokuserat plugg. Det är sanningen, det är inte negativitet. Du måste försöka skilja på de två sakerna. Jag kunde inte vara MER nöjd över mitt val att komma hit. Trots att jag nästan dör av stress och hatar mitt schema ibland så är jag så jävla glad över att vara här. Jag hade gärna tagit emot mer stress, sålänge jag får vara här och uppfylla min dröm. Allt kommer ändå vara värt det i slutändan. Försök att läsa mellan raderna, och läs kanske mina tidigare inlägg (då jag inte hade lika mycket plugg).

Jag vet inte ifall du är intresserad av läkaryrket eller inte, men om du hade varit läkarstudent så hade du varit exakt likadan som mig. Man är inte alltid positiv när man är under press, oavsett om man valt det själv eller inte. Och jag vet att ni inte vill läsa om min stress varje dag, men jag kan inte hitta på positiva saker när jag faktiskt mår dåligt/är stressad under skrivandet. Och de positiva studerna som jag faktiskt HAR visas kanske inte alltid i bloggen, så jag ska bättra på det och verkligen visa er att läkarplugget faktiskt är skitkul även när man är stressad.

Innan jag läste denna kommentaren så hade jag faktiskt tänkt skriva ett inlägg om min underbara dag och även ett litet meddelande till alla er 1or som skrivit er första anatomi tenta. Men detta gör jag EFTER att jag städat mitt rum!

Tack för din åsikt =)


Kommentarer
Postat av: Anonym

hej, jag tycker att din blogg är underbra, och du är inte alls så negativ som denna anonyma personen beskriver, jag läser din blogg varje dag, och tycker du e mkt positiv för att VARA en läkarstudent :), du hittar på grejer, pluggar och beskriver allt så bra, lyssna inte på såna kommentarer, din blogg hade inte kunnat vara bättre :)

2011-11-18 @ 15:23:43
Postat av: Anonym

Vad klagar människan på?! Det handlar inte om lärarlinjen! Det handlar om dålig planering från programansvariga . . . En människa kan inte lära sig hur mycket som helst under en så kort period. Vilken jävla hater!

2011-11-18 @ 20:14:56
Postat av: Anonym

Jag menade absolut inte så eller att vara en "hater". Tro mig, en hater är det sista jag är. Jag tycker det är sjukt inspirerande att plugga till läkare och ha mål i livet. Jag älskar människor med mål, tål inte människor som rycker på axlarna när de får frågan om vad de vill göra i livet. Du är otroligt duktig och kommer bli en utmärkt läkare. Det tror jag verkligen för du verkar brinna för det! Det enda jag menade är att om du fortsätter att skriva "så här mycket har jag pluggat idag och så här mycket har jag INTE för det är så svårt" (typ) så kommer du se negativt på det istället för positivt och när du ser tillbaka på din blogg kommer du bara se att du har klagat istället för att ge dig en klapp på axeln för allt du faktiskt HAR gjort! förstår du mig? eller låter det fel ännu en gång. Aja menade inget illa iaf. Lycka till med studierna och försök att ha en positiv inblick över ditt studerande, plugga så myvket du kan, du är inte mer än människa! och när du skriver i din blogg se det som en paus från ditt pluggande och ett sätt att ventilera och refklektera över hud duktig du är! nu låter jag som en psykolog så jag ska sluta nu! Kram!

2011-11-22 @ 17:39:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0