Tack!

Anonym om Svar på tal:
Jag menade absolut inte så eller att vara en "hater". Tro mig, en hater är det sista jag är. Jag tycker det är sjukt inspirerande att plugga till läkare och ha mål i livet. Jag älskar människor med mål, tål inte människor som rycker på axlarna när de får frågan om vad de vill göra i livet. Du är otroligt duktig och kommer bli en utmärkt läkare. Det tror jag verkligen för du verkar brinna för det! Det enda jag menade är att om du fortsätter att skriva "så här mycket har jag pluggat idag och så här mycket har jag INTE för det är så svårt" (typ) så kommer du se negativt på det istället för positivt och när du ser tillbaka på din blogg kommer du bara se att du har klagat istället för att ge dig en klapp på axeln för allt du faktiskt HAR gjort! förstår du mig? eller låter det fel ännu en gång. Aja menade inget illa iaf. Lycka till med studierna och försök att ha en positiv inblick över ditt studerande, plugga så myvket du kan, du är inte mer än människa! och när du skriver i din blogg se det som en paus från ditt pluggande och ett sätt att ventilera och refklektera över hud duktig du är! nu låter jag som en psykolog så jag ska sluta nu! Kram!

SVAR: Tack för att du skrev igen, nu förstår jag precis hur du tänkte! Du har helt rätt, jag skriver ofta om mitt plugg o sådär.. men det finns inte mycket mer att skriva om haha. Det är trots allt "bloggens ämne". Du måste försöka tänka så. Jag skriver verkligen allt jag HAR gjort och allt jag inte har gjort. Det kanske låter som att jag blir negativ i dem studerna, men det stämmer inte! Och precis som du sa, bloggen är en plats för mig att ventilera och få skriva av mig. Och om jag då är missnöjd med dagens plugg eller känner mig utmattad så måste jag få skriva ner det. Bloggen är till för både mig och er, men ni måste försöka förstå varför jag skriver som jag gör.
Men jag ska faktiskt börja skriva lite mer positiva saker hädanefter, jag börjar tröttna på att hela tiden skriva om "dagens studier" haha. Det finns trots allt annat som jag kan skriva om, allt behöver inte handla om vad jag har pluggat under dagen. Så tack för din kommentar, verkligen! Jag behöver höra era åsikter, annars orkar jag inte fortsätta blogga, så enkelt är det haha.
Puss o kraaaaaam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0