Lite sena svar! Har ej haft internet sen i måndags!

Anonym om Det spelar nog ingen roll!:
Hej,

Hur lång tid innan skolstarten börjar bör man åka ner till polen? Låt säga orienteringsveckan är den 26:e september... hur lång tid innan bör man åka ner ifall man behöver installera sig och sånt?

SVAR: Hm.. alltså förra året åkte jag till Polen på onsdagen innan orientationweek. Alltså den 22a september. Vissa kom dit den 20e och vissa kom dit dagen innan orientationweek satte igång. Jag åkte dock dit den 22a eftersom att jag åkte med familjen, och de ville ha några dagar till att utforska staden och sådär:). Men jag rekommenderar att ni är där under HELGEN innan orientationweek eftersom att alla nya människor kommer vara där, och man lär känna folk och går ut tillsammans osv. Det blir bättre om ni är där under helgen för då kommer ni hinna slappna av, göra i ordning ert rum osv.

sali om Det spelar nog ingen roll!:
Hej, älskar din blogg! Du är precis som en guide haha. Jo jag undrar är det obligatoriskt att ta spruta mot hepatit a och b? Har du tagit dom? Kram

SVAR: Haha tack! Wiee blir så glad =))! Ja det är obligatoriskt! Eller egentligen så tror jag att Heptatit B är obilgatorisk, inte A. Men om ni inte gör det i Sverige så kommer ni få göra det i Polen=) Under de första dagarna så kommer ni få veta vilka dagar och tider som läkaren kan ta emot er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0