Frågor del 2

Drömmar om Wiee=)):

Varför vill du bli läkare? Vad är din motivation, vad är det som triggar dig?

 

SVAR: Det var en bra fråga som man inte ställer sig själv tillräckligt ofta.

Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva känslan. Det är bara en dröm som jag alltid haft. Jag har alltid sett mig själv gå till jobbet på morgonen, och bara ta emot patienter hela dagen lång och gå hem och känna att jag verkligen har hjälpt någon. Det finns ingen bättre känsla. Jag ryser bara jag tänker på det. Att bara få se leendet på patienterna som kommer tillbaka på efterkontroller, och där allting har gått jättebra just pga. min medicinska förmåga. Åh vad underbart. Man gör så stor nytta!! Man får folk att må bra!! Det är också en sorts maktkänsla, det ska jag inte förneka. Och jag är en riktig pedant och en riktig kontrollfreak. Allt måste göras på mitt sätt. Därför vet jag att jag kommer funka så himla bra som läkare. Plus jag älskar människor så himla mycket haha. Jag är en så glad person, och jag har så lätt för att prata med folk, så jag tror att detta yrket kommer passa mig perfekt. Vill bara klara av denna utbildningen och börja göra skillnad i folks liv!

Jag vet att jag låter som en riktig kliché när jag säger allt detta. Men jag kunde inte beskriva det på ett bättre sätt!

 


 

Anonym om Wiee=)):

Hej tack så mycket för ditt svar Aajnaz, jag har en annan fråga. Jag har fått ett mail från Jedlinska och hon har bifogat såkallade topics för the Interview. Det är 3 sidor med biologiska grejer som man ska läsa in sig på fick ni oxå det?

 

SVAR: Hm.. det fick jag faktiskt inte! Som sagt, jag visste inte att de skulle fråga på biologiska grejer på den muntliga delen. Därför var jag helt panikslagen innan jag gick in för att ha det muntliga provet. Fick reda på fråge-typen en halvtimme innan jag gick in. Fick låna en killes biologi bok och började kolla igenom så mycket jag bara kunde. Kommer aldrig glömma den stressen jag kände haha.. usch.

Om du har fått en lista så kolla igenom den! Ämnena kommer att hjälpa dig jättemycket! Om inte på den skriftliga delen så på den muntliga!

 


 

Anonym om Biochem:

Hej,

 

Jag ska göra antaningsprovet i Juni i gbg, undrar om ni också fick 3 lappar med topics for the interview?

 

MVH

 

SVAR: Hej, kolla föregående fråga! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0